Bölge Müdürlüğünün Görev Tanımları
1. Vakfiye şartlarının yerine getirilmesine ilişkin işlemleri yürütmek,
2. Genel Müdürlüğe ve mazbut vakıflara ait taşınmaz vakıf kültür varlıklarının tespit ve envanterini yapmak ve belgelerini arşivlemek, Genel Müdürlüğe ve mazbut vakıflara ait yeni yapıların inşa, onarım ve ihale işlemlerini yürütmek,
3. Genel Müdürlüğe ve mazbut vakıflara ait taşınmaz vakıf kültür varlıklarının röleve, restitüsyon, restorasyon ve diğer projelerini yıllık ve beş yıllık onarım programları dahilinde hazırlayarak veya hazırlatarak onarım ve restorasyonlarını yapmak veya yaptırmak, talep halinde kontrollük görevi idarece yürütülmek kaydıyla düzenlenecek protokol esasları dahilinde kamu kurum ve kuruluşları ile gerçek ve tüzel kişilere yaptırma işlemlerini yürütmek,
4. Genel Müdürlüğe ve mazbut vakıflara ait vakıf kültür varlıklarının hali hazır durumlarını rölöve ve fotoğraflarla tespit etmek, gerektiğinde eser ile koruma alanlarının kamulaştırma işlemlerini yürütmek,
5. Kültür ve Tabiat Varlıklarını Koruma Kanunu ile ilgili işlemleri yürütmek,
6. Hayrat taşınmazların, asli niteliğine uygun olarak kullanılıncaya kadar kiraya verilmesini sağlamak, 7. Hayrat taşınmazların, vakfiyesinde yazılı hizmetlerde kullanılmak üzere kamu kurum ve kuruluşlarına, benzer amaçlı vakıflara veya kamu yararına çalışan derneklere tahsis işlemlerini yürütmek,
8. Tahsise konu hayrat taşınmazların kontrollük görevi idarece yürütülmek kaydıyla onarım ve restorasyonlarının yapılmasını sağlamak,
9. Hayrat taşınmazların çevresinin açılması, genişletilmesi veya oluşturulması için kamulaştırma, satış ve satın alma işlemlerini yürütmek,
10. Hayrat taşınmazların tahsis amacına uygun kullanımlarını sağlamak,
11. Her seviyede eğitim-öğretim tesisleri açmak, çalışmalarını izlemek, öğrencilerin uluslararası standartlarda eğitim ve öğrenim imkanlarına sahip olabilmesi için gerekli tedbirleri almak
12. Yurt ve aşevleri açılması veya kapatılmasına yönelik etüt çalışmaları yapmak veya yaptırmak,
13. Muhtaç aylığı, eğitim yardımı yurt ve aşevi hizmetleriyle ilgili iş ve işlemleri yürütmek,
14. Sosyal yardım hizmeti veren kurum ve kuruluşlarla koordineli çalışmak,
15. Vakfına intikali gereken taşınmaz malların tespitini yaparak vakfı adına tapuya tescilini sağlamak, 16. Vakıf yoluyla meydana gelip de her ne suretle olursa olsun hazine, belediye, özel idarelerin veya köy tüzel kişiliğinin mülkiyetine geçmiş vakıf kültür varlıklarının vakfına devrini sağlamak, vakıf kültür varlığı kiralanmış veya işgal edilmiş ise mülki amirlikçe tahliyesini sağlamak,
17. Kamu kurum ve kuruluşlarınca yapılan koruma imar planı, uygulama imar planı ve parselasyon planı ve kadastro çalışmalarını düzenli olarak takip etmek,
18. Taşınmazlarla ilgili ifraz, tevhit, yola terk işlemlerini yürütmek,
19. Harita alımı, ölçüm, hudutlandırma ve aplikasyon işlerini yürütmek,
20. Tapu tarama, trampa, imar affı ve tapu tahsis işlemlerinin yürütülmesini sağlamak,
21. Genel Müdürlüğe ve mazbut vakıflara ait taşınmazların imar uygulama ve kadastro çalışmalarını takip etmek, Genel Müdürlüğe bildirilen uygulama imar ve parselasyon planlarını değerlendirmek, mazbut vakıf taşınmazlarında akar niteliğini koruyacak şekilde imar düzenlemesi işlemlerini takip etmek,
22. Genel Müdürlüğe ve mazbut vakıflara ait taşınmazlarda; kamulaştırma, vakıf konut veya hizmet statüsüne alma, çıkarma, kat karşılığı, yapım veya onarım karşılığı kiralama modelleri ile değerlendirilmelerini sağlamak, her türlü tecavüzden korunmaları ile ilgili tedbirleri almak, işgalli taşınmazlarla ilgili gerekli işlemleri yürütmek, elde tutulmasında fayda görülmeyenlerin değiştirilmesi, satılması ve gerekli görülen taşınmazların satın alınması işlemlerini yürütmek,
23. Mazbut ve mülhak vakıflara ait akar taşınmazların satış ve taviz bedelleri ile satın alınacak, trampa ile edinilecek veya yeniden yaptırılacak taşınmazların vakıfları adına hisseleri oranında tapuya tesciline ilişkin işlemleri yürütmek,
24. Genel Müdürlüğe ve mazbut vakıflara yapılan bağış taleplerini incelemek ve bu konuda Genel Müdürlüğe teklifte bulunmak,
25. Genel Müdürlüğe, mazbut, mülhak ve cemaat vakıflarına ait taşınmaz malların envanterini çıkarmak, kütük kayıtlarını tutmak,
26. Tavize tâbi icareteynli ve mukataalı vakıf taşınmazların tespiti ve taviz bedellerinin tahsili ile ilgili işlemleri yürütmek,
27. İcareteynli ve mukataalı taşınmaz malları tasarruf edenlerin veya maliklerin mirasçı bırakmadan ölümleri, kaybolmaları, terk veya mübadil gibi durumlara düşmeleri halinde vakfı adına tescili ile ilgili işlemleri yürütmek,
28. Yatırıma konu taşınmazların tespit ve ekspertiz çalışmalarını, gerektiğinde harita, plan, zemin araştırmaları gibi çalışmaları yapmak veya yaptırmak,
29. Akar nevinden taşınmazların gelir getirici yönde değerlendirilmesini sağlamak,
30. Genel Müdürlük ve mazbut vakıflara ait taşınmazları kiraya vermek, kiralamalarla ilgili usul ve esasları uygulamak, tahliye konusunda gerekli işlemleri yürütmek,
31. Kiracıların ortaklık, devir, temlik, tahliye ile ilgili işlemlerini yürütmek,
32. Kiraya verilen veya tahsis edilen mazbut vakıf taşınmaz malların, yangın, hırsızlık ve doğal afetlere karşı, kullananları tarafından Genel Müdürlük adına sigortalanmasını sağlamak,
33. Yeni vakıflar ile mülhak, cemaat ve esnaf vakıfların beyanname ve bildirimleri ile iç denetim raporlarını ilgili birimlere iletmek,
34. Yeni, mülhak, cemaat ve esnafa mahsus vakıflarca denetim raporları gereğinin yerine getirilip getirilmediği hususu ile adli ve idari makamlara intikali gereken konuları takip etmek,
35. Genel Müdürlükçe temsilen yönetilen mülhak vakıfların iş ve işlemlerini yürütmek,
36. Mülhak vakıflardan aile vakfına dönüştürülecek olanlarla ilgili işlemleri yürütmek,
37. İdari para cezası ile ilgili işlemleri yürütmek,
38. Taşınır vakıf kültür varlıklarının envanterini çıkarmak, bakım, onarım, restorasyon, konservasyon ve kontrollerini yapmak veya yaptırmak, vakıf taşınmazların restorasyonu esnasında çıkan ve yerine konulamayan parçalar ile kazılarında çıkan eserlerin ilgili mevzuata göre müzelere alınmasını sağlamak,
39. Gerçek ve tüzel kişilerin mülkiyetindeki taşınır vakıf kültür varlıklarının gerektiğinde satın almak suretiyle teminini sağlamak,
40. Vakıf kültür varlığı olmayan teberrukat eşyalarının bakımı, depolanması ve 18 dağıtımı ile ilgili işleri yapmak,
41. Cami, mescit ve diğer vakıf binalarında ve depolarda bulunan teberrukat eşya ve diğer taşınır eşyanın; ihtiyaç fazlası, sağlam, kullanıma uygun veya eski eser olup olmadığını değerlendirmek ve tasnif etmek, eski eser olanların müzelere devrini, elden çıkarılması gerekenlerin ilgili mevzuat uyarınca dağıtımının yapılmasını sağlamak
42. Vakıflara ait taşınır kültür varlıklarının kaçakçılığının önlenmesi için gerekli tedbirleri almak ve kaçırılan eserlerin iadesi ile ilgili işlemleri yürütmek,
43. Uygun görülen yerlerde vakıf müze, kütüphane ve kültür merkezleri açmak, işleyişini ve güvenliğini sağlamak,
44. Müzelerdeki taşınır kültür varlıklarının nakil ve terkinine ilişkin işlemleri yürütmek,
45. Müzelerin teşhir planlamalarını yapmak, eser ve ziyaretçi istatistiklerini tutmak,
46. Müze, kültür merkezi ve sanat evlerinin tahsis ve kiralama işlemlerini yapmak,
47. Müzelerde eğitim ve kültürel faaliyetler yapılmasını sağlamak,
48. Müze, kütüphane ve kültür merkezlerinde ticari işletmeler açılması için gerekli araştırmalar yapmak,
49. Müzede kitap ve benzeri eşya satışı yapmak,
50. Gerçek ve tüzel kişilerin elinde bulunan vakfiye ve benzeri belgeleri tespit ederek bunların Genel Müdürlük arşivine intikalini sağlamak,
51. Kütüphane ve arşiv güvenliğini sağlamak,
52. Vakıf haftası ile ilgili faaliyetleri yürütmek
53. Genel Müdürlüğün taraf olduğu davalarda; Genel Müdürlüğü temsil etmek, gerekli bilgi ve belgeleri hazırlamak veya Genel Müdürlükçe hizmet satın alma yoluyla temsil ettirilen davaları takip ve koordine etmek,
54. İcra takiplerini ilgili mevzuat hükümlerine göre yürütmek ve neticelendirmek,
55. Avukatların, üst mahkemelerde görülen davaların, duruşma talepli temyiz incelemelerinin murafaalarına katılmalarını sağlamak,
56. İhtiyaç duyulan konularda avukatların görüşlerini almak,
57. Mazbut ve mülhak vakıflarla ilgili açılan davaları yürütmek,
58. Maddî ve hukukî sebeplerle takibinde veya yüksek dereceli mahkemelerce incelenmesini istemekte fayda umulmayan dava ve icra takiplerinden vazgeçilmesine, bir hakkın tanınmasına, menfaatin terkinine ilişkin işlemleri yürütmek
59. Performans ve kalite ölçütlerini geliştirme kapsamında verilecek görevleri yerine getirmek,
60. Yönetim bilgi sistemlerine ilişkin hizmetleri yerine getirmek,
61. Dış kaynaklı fonlara ulaşabilecek projelerin üretilmesine yönelik çalışmalar yapmak,
62. Muhasebe hizmetlerini yürütmek,
63. Gelir ve alacakların tahsil işlemlerinin yürütülmesini sağlamak,
64. Harcama birimine ait ödeme işlemlerini gerçekleştirmek,
65. Ödemelere ait kanuni kesintileri yasal süreleri içerisinde ilgili kurum ve kuruluşlara aktarmak,
66. Mazbut vakıflara ait hesapları tutmak, intifa hakkı işlemlerini yürütmek,
67. İnsan gücü politikası ve planlaması konusunda yapılan çalışmaları takip etmek ve tekliflerde bulunmak,
68. Bölge Müdürlüğü personelinin sicil, disiplin, terfi, ücret, sendika ve benzeri özlük hakları işlemlerini yürütmek
69. Bölge Müdürlüğüne ait hizmet içi eğitim programını uygulamak ve değerlendirmelerini takip etmek,
70. Bölge Müdürlüğü için gerekli araç, gereç, kırtasiye ve malzemeleri temin etmek, 19 dağıtımını sağlamak, onarım hizmetlerini yürütmek, kayıtlarını tutmak ve harcamalara ilişkin tahakkuk işlemlerini yapmak,
71. Bölge Müdürlüğü hizmetleri için ihtiyaç duyulan taşınır ve taşınmazların kiralanması işlemlerini yürütmek,
72. Bölge Müdürlüğü hizmet binalarının temizlik, aydınlatma, ısıtma, bakım, onarım ve taşıma işlemlerini yürütmek,
73. Konut tahsisi, sağlık ve sosyal tesislerin kurulması ve yönetilmesi ile ilgili hizmetleri yürütmek,
74. Genel Müdürlükçe planlanan sağlık, eğitim ve sosyal tesisleri açmak, yönetimini sağlamak,
75. Genel evrak ve arşiv faaliyetlerini düzenlemek,
76. Bölge Müdürlüğünün sivil savunma ve seferberlik hizmetlerini yürütmek,
77. İhbar ve şikâyetleri değerlendirmek.